מדריך ההישרדות לאמפתים

מדריך ההישרדות לאמפתים

 מה ההבדל בין היכולת לחוש אמפתיה לבין היות האדם אמפת?

"היכולת לחוש אמפתיה זו התחושה שליבנו יוצא אל אדם אחר כשהוא עובר תקופה קשה או כשהוא מאושר," אומרת ד"ר ג'ודית אורלוף (MD). "אבל אדם שהוא אמפת בעצם חש בגופו ממש את הרגשות של אנשים אחרים, את האנרגיה שלהם ואת התסמינים הגופניים שהם חווים – בלי המסננים שבהם מצוידים רוב בני האדם."  במדריך ההישרדות לאמפתים מציעה ד"ר אורלוף ארגז כלים מעשי שיסייע לאנשים רגישים לפתח מנגנוני התמודדות בריאים, בעולמנו מרובה הגירויים – תוך כדי אימוץ מלא של המתנות שבהן ניחן האדם האמפת, למשל אינטואיציה, חמלה, יצירתיות וחיבור רוחני.

הספר שלפנינו – מעשי, מעצים ואוהב – נוצר כדי לתמוך באמפתים ובכל המבקשים לפתח רגישויות קיימות ולפעול ברגישות בעולם שפעמים רבות איננו רגיש. הספר מסייע לאמפתים באתגרים המיוחדים להם, ומאפשר ליקיריהם להבין טוב יותר את צורכיהם של האנשים הרגישים בחייהם, וכן גם את המתנות שבהן בורכו אותם אנשים. ד"ר אורלוף מציעה בספר כמה התנסויות חיוניות ובהן:

·         תרגילי הערכה עצמית שיסייעו לכם להגדיר איזה מין אמפת אתם

·         כלים להגן על עצמכם מפני עומס יתר חושי, מתשישות, מהתמכרויות ומתשישות החמלה, תוך כדי חידוש אנרגיית החיים שלכם

·         אסטרטגיות פשוטות ויעילות להפסיק לספוח מתחים ותסמינים גופניים של אחרים, ולהגן על עצמכם מפני נרקיסיסטים ומשאר ערפדי אנרגיה

·         כיצד למצוא את סוג העבודה המתאים לכם ולכונן מערכות יחסים מזינות

·         כיצד לנהל מערכות יחסים אינטימיות בלי להרגיש מוצפים

·         הכוונה להורים ולמי שמגדלים ילדים אמפתים

·         דרכים לעורר את מתנת האינטואיציה של האדם האמפת, ולהעמיק את החיבור הרוחני עם כל היצורים החיים

 

לכל אדם רגיש שאמרו לו שעליו "להצמיח עור עבה יותר", מדריך ההישרדות לאמפתים הוא מקור ידע רב ערך שיסייע לו לשמור על פתיחות מרבית אגב גיבוש יכולת עמידה, חקר המתנות של עומק ושל חמלה שבהן הוא ניחן, לצד תחושה שעולם שלם, הזקוק נואשות למה שיש לכם להציע, מקבל אתכם בזרועות פתוחות ומעריך את מי שאתם.

ד"ר ג'ודית אורלוף היא פסיכיאטרית מוסמכת ומרצה קלינית באוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס (UCLA). היא מחברת רבי המכר "חירות רגשית", "אנרגיה חיובית", "אינטואיציה" ו"האקסטזה שבכניעה" שיצאו לאור בהוצאת אופוס. "מדריך ההישרדות לאמפתים" הוא ספרה המצליח ביותר עד כה.

 

ספרים נוספים שעשויים לעניין אותך

כתוב ביקורת על הספר